torsdag den 22. december 2011

Observation af fugle - VNT

De første gange efter opsætningen af foderbrættet havde jeg ikke held til at se fugle derved, men det var også helt evident at de lige skulle opdage dette nye tiltag i deres territorie.

Her er lidt billeder fra en observationsstur:


Så var der gevinst ...fuglen sad og spiste da jeg ankom og fløj op fra brættet som jeg skulle til at tage billedet. Men hvilken fugl er det så?





Her, lidt tættere på, kan vi se at det er en musvit. Faktisk var der et par stykker af dem i træet samt på foderbrættet.





Ja det var rart at se fuglene havde opdaget foderbrættet og er begyndt at spise deraf.



Efter en del dage at have måttet opgive at få billeder af fugle på selve foderbrættet var jeg i dag endelig heldig:


...men en stor tak til fuglene for at give mig et værdigt billede - ét jeg skulle arbejde for med respekt for naturen ...og deres natur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar