torsdag den 22. december 2011

Menneske og natur - VNT

Lidt om at tage ansvar for naturen


Som lille dreng cyklede jeg rundt på vores egn, Gullerup på Mors, og samlede skrald op fra grøfterne. Det var et barns meget direkte måde at hjælpe naturen på. Som voksen har jeg af og til taget denne praksis op, og nu også på min biotop. Jeg har altid været fascineret af mennesker der lever i pagt med naturen og været frustreret over mennesker der udviser en total mangel på respekt for den. Miljøbevidsthed og ansvar er ikke noget der kun hører til i kommunalt regi eller på Christiansborg - det starter og slutter med hver enkelt af os samfundsindivider.

Mere handling og mindre snak!


Plastic!




...konserves - why not! :-(




...en plasticdunk - nå ja, det mest naturlige sted er da at smide den i et smukt naturområde ved fjorden!!!




...slikpapir; møgunger - har deres forældre ikke lært dem at tage vare på naturen?




...og så selvfølgelig den obligatoriske øldåse - not cool!











Det blev til mange flere effekter - rent faktisk var der så meget rundt omring i skov og strandengsområdet at jeg nemt kunne have fyldt et par store sorte affaldssække.




...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar