onsdag den 23. november 2011

Museumsopgave VNT

Museumsopgave - VNT

Et besøg på Ladby vikingemuseum, samt forsøg med at "riste runer". 


Jeg har valgt at besøge Ladby Vikingemuseum på Fyn. Jeg syntes at stedet har noget at byde til alle. Der er et væld af historisk information, mange sanseindtryk, både indendørs og udendørs udstilling, naturoplevelse, kreative aktiviteter og gode forhold for handicappede samt børn.

Det er tydeligt at de har gjort meget ud af at kunne tilbyde en stor variation af oplevelser og således kunne være et museum for alle.

Her følger en kort film af mit besøg på Ladby Vikingemuseum:



I forbindelse med denne opgave skulle jeg finde en aktivitet der kunne iværksættes i det pædagogiske arbejde. Jeg har længe kunne tænke mig at hugge runer i sten - nu skulle det prøves. Efter at have været på nettet og finde oplysninger var det ellers bare ned til den lokale tømmerhandel og købe nogle hærdede mejsler der i en hurtig vendning kunne anvendes til stenhugning. Her følger en kort filmsekvens fra mit arbejde:




Da jeg var lidt i tidsnød måtte jeg fokusere på et få hugget en enkelt rune i stenen, nemlig runen "Mannaz" der også betyder "mand" og som er forbogstavet i mit navn. Men det var god øvelse og det varer nok ikke længe før jeg går i gang med et større projekt på en stor sten.
Her er det færdige resultat:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar